2 oktober 2017

Praat mee over het PvdA-verkiezingsprogramma.

21 Maart 2018 : Stemmen voor de gemeenteraad

Op 21 Maart 2018 kunt u stemmen voor de gemeente. De PvdA Bronckhorst is vanaf dit voorjaar bezig haar programma te bouwen. De voltooiing nadert…

22 November 2017: Kandidaten en programma bekend

Op 22 november is er een afdelingsvergadering voor alle leden van de PvdA. Daar wordt de kandidatenlijst samengesteld en de lijstrekker gekozen. En, het verkiezings-programma van de PvdA wordt gelanceerd. De verkiezingscampagne kan dan echt beginnen.

16 oktober 2017: Verenigingen praten mee

Vanaf Mei zijn er 6 schrijversgroepjes aan het werk gegaan, ieder rond één thema: wonen, zorg, werken, duurzaamheid, leefbaarheid en democratie & bestuur. Veel inwoners en verenigingen bezochten de fractie of stuurden materiaal in. Eind augustus, na inspraakrondes met bestuur, fractie en afdeling lag er eind augustus een eerste concept op tafel: Een programma, vanuit de PvdA-waardes, voor de toekomst van Bronckhorst.

De PvdA organiseert nog één moment waar belangenclubs en maatschappelijke verenigingen over het concept-programma kunnen praten met de fractieleden en met de mensen uit de schrijfgroepen. Deze avond is op maandagavond 16 oktober in Ons Huis in Hengelo. Dan schuiven, strak gepland, deze groepen aan tafel met de PvdA’ers. Afhankelijk of het druk wordt zal er 20 a 30 minuten tijd zijn voor dit moment. Ter plekke hoort u in welke mate de uitkomsten van dit gesprek mogelijk een plek krijgen in het programma.

6 oktober: Aanmelden om mee te praten

Het bouwen van het programma wordt gecoördineerd door (zie foto) Jan van der Gaast, bestuurslid en Luuk Preijde, fractie-lid. De organisatie van de meepraatavond is in handen van Jose Teunissen, commissielid bij de PvdA-fractie. Zij zal een aantal, bij ons bekende verenigingen uitnodigen per mail. Als u ook als vereniging wilt aanschuiven, dan kunt u die wens voor 6 oktober mailen naar Jose via [email protected]. Als het nodig is wordt er een selectie gemaakt of wordt gevraagd uw inspraak te bundelen met soortgelijke verenigingen.