Door Johanna Bergervoet op 14 januari 2015

Fractie vooruit

Het vrije woord ion de wereld de mond gesnoerd? Niet voor onze fractie in de Bronckhorster gemeenteraad. Onze zes gaan weer met strijdlust van start. Ze vergaderen om te begionnen dinsdag 13 en dinsdag 27 januari. De donderdagen daarop wordt verder gepraat (en besloten) in de raad.

Waarover gaat de politiek in januari?

Een brief van de rekenkamers (weet u wie de rekenaars zijn? en waarom?) over de samenwerking van vier gemeenten ten aanzien van het regionale bedrijventerrein in Wehl. In 2010 is door de gemeenteraden van Doetinchem, Montferland, Bronckhorst en Oude IJsselstreek een samenwerkingsovereenkomst getekend om de ontwikkeling van het regionale bedrijventerrein in Wehl en van het Euregionale bedrijventerrein in ’s Heerenberg gezamenlijk op te pakken .Het doel is goed in kaart te brengen hoe de bestuurlijke samenwerking is vorm gegeven e hoe de gemeenteraden betrokken zijn en worden.

Het gaat om een project met grote financiële risico’s.

Daarnaast komt de vertaling van het coalitieakkoord in het collegeprogramma Bronckhorst dicht bij aan de orde.

Tenslotte: natuurlijk komen maandelijks in de commissie de ontwikkelingen op het gebied van het sociaal domein aan de orde: wat bakt de gemeente van haar nieuwe taken?

Er zijn vast onderwerpen bij waarover u graag eens meer hoort, pof wilt meepraten.

Ieder welkom: kom eens langs.

Johanna Bergervoet

Zelhem is de plek waar ik altijd gewoond heb, eerst in het buitengebied en nu in het dorp. De Partij voor de Arbeid is nog steeds mijn partij. Voor mij zijn onze kernwaarden nog steeds de basis, eerlijk delen, de sterkste schouders de zwaarste lasten. Opkomen voor diegene die het minder hebben. Solidair zijn met elkaar.

Meer over Johanna Bergervoet