Door Johanna Bergervoet op 19 november 2013

Aanvangstijd: 20:00
Locatie: Gemeentehuis, Hengelo, zaal Toren

Waar gaat het over?

Op de agenda van de raad in november staan niet zoveel politiek spannende zaken.

De Nota Grondbeleid is wel een belangrijk stuk, maar in de commissie bleek dat de meningen redelijk op een lijn liggen. Er is een discussiepint: waarom moet het college nog € 1,5 miljoen als budget houden om snel  grondaankopen te kunnen doen zonder de raad om toestemming te vragen? Dit budget was € 3 miljoen.

Een ander punt dat meer discussie zal geven is de Drank en Horeca verordening Bronckhorst:

Hoe maak je een duidelijke, goed te handhaven verordening?

Alcoholgebruik door jongeren wil je beperken. Maar je wil ook verenigingen en instellingen de ruimte geven om initiatieven te ontplooien om geld te verdienen. Ook mag er geen oneerlijke concurrentiepositie ontstaan ten opzichte van de gewone horeca. In de verordening is een duidelijk verschil aangebracht voor wat betreft de sluitingstijden van de ‘gewone’ horeca en de paracommerciële horeca, zoals bij voorbeeld Flophouse in Toldijk. Voor de paracommerciële horeca wordt nu voorgesteld 24 00 uur. Flophouse is al lang open tot 01 00 uur.

En hoe zit het met handhaving van geen alcohol onder de 18? Allemaal van dat soort vragen! En dan met name: hoe gaat dat in de praktijk?

Johanna Bergervoet

Zelhem is de plek waar ik altijd gewoond heb, eerst in het buitengebied en nu in het dorp. De Partij voor de Arbeid is nog steeds mijn partij. Voor mij zijn onze kernwaarden nog steeds de basis, eerlijk delen, de sterkste schouders de zwaarste lasten. Opkomen voor diegene die het minder hebben. Solidair zijn met elkaar.

Meer over Johanna Bergervoet