Door Johanna Bergervoet op 31 maart 2015

Glasvezel voor iedereen?

Nederland is aan de glasvezel, de Achterhoek is aan de glasvezel en Bronckhorst gaat aan de glasvezel, ook in de buitengebieden. Dat willen alle politieke partijen; ook de PvdA is daar warm voorstander van. Snel internet, nu en in de toekomst, wordt voor alle inwoners, bedrijven en zorgverleners in de buitengebieden steeds belangrijker. De gemeenteraad heeft op 5 maart besloten volop mee te gaan doen.

Maar dat kost de inwoner van Bronckhorst wel € 500 per aansluiting. Dat is wel ver onder de kostprijs, maar voor veel mensen toch een heel stevig bedrag. Voor inwoners met een kleine beurs zelfs onbetaalbaar.

Daarom heeft commissielid Peter Hoogland namens de PvdA twee moties voorbereid. In de ene motie stelt de PvdA voor om een betaling in tien termijnen mogelijk te maken. Die motie werd aangenomen. In een tweede motie wordt de wethouder gevraagd om te onderzoeken of binnen het minima-beleid ruimte is om inwoners met een zeer smalle beurs tegemoet te komen. Ook die motie werd aangenomen. Wij zijn zeer gelukkig met de steun van alle fracties.

We hopen dat hierdoor meer mensen kiezen voor glasvezel waardoor het project door kan gaan. Daarnaast biedt dit de mogelijk voor alle inwoners van Bronckhorst gebruik te maken van goed internet, nu en in de toekomst, ook voor de mensen met een minder gevulde beurs!

Johanna Bergervoet

Zelhem is de plek waar ik altijd gewoond heb, eerst in het buitengebied en nu in het dorp. De Partij voor de Arbeid is nog steeds mijn partij. Voor mij zijn onze kernwaarden nog steeds de basis, eerlijk delen, de sterkste schouders de zwaarste lasten. Opkomen voor diegene die het minder hebben. Solidair zijn met elkaar.

Meer over Johanna Bergervoet

Waar ben je naar op zoek?