7 juli 2015

PvdA op agrarisch werkbezoek.

De PvdA Bronckhorst bezoekt regelmatig instellingen en bedrijven. Zowel raadsleden, bestuursleden en wethouder gaan zo in gesprek met ondernemers en medewerkers om een goed beeld te krijgen wat er in de verschillende bedrijfstakken speelt: Is men tevreden over de gemeente? Wat zijn en worden de actuele items? Wat betekent het bedrijf voor de gemeenschap in Bronckhorst en wat kan de PvdA betekenen?

Deze maand bezochten een deel van de fractie, het bestuur en de wethouder een agrarisch bedrijf, Ruimzicht in Halle. Gerjo Koskamp vertelt met passie over zijn bedrijf en de sector. Ruimzicht is een biologisch bedrijf met melkvee, verbouwt groente en fruit en experimenteert met allerlei duurzame oplossingen. Daarnaast werken er mensen met afstand tot de arbeidsmarkt, heeft Ruimzicht een rol in natuureducatie en werken ze mee aan wetenschappelijk onderzoek.

Allerlei thema’s passeerde de revu: De levensvatbaarheid van de middelgrote boerenbedrijven, de grenzen van de grootschaligheid en het beperken van het gebruik van gif en antibiotica. Maar ook hoe we het contact tussen de grotere boerenbedrijven en de gemeenschap behouden en wat de rol van de gemeente en van de raad kan zijn bij alle komende ontwikkelingen.

Op de foto vlnr: Dolf Eshuis (bestuurslid), Gerjo Koskamp (Ruimzicht), Antoon Peppelman (wethouder), Johanna Bergervoet (raadslid).

ruimzicht pvda foto