22 oktober 2016

Samsom in Zelhem

samson-in-zelhem

samsom-in-zelhem

De politiek leider van de PvdA, Diederik Samson, bezocht op 2 oktober Bronckhorst. In het Witte Paard in Zelhem waren leden en niet-leden uit Bronckhorst en omgeving hiervoor bij elkaar gekomen. Ook de PvdA raadsleden en de wethouder waren aanwezig. Zij gingen met Samsom in gesprek over de keuzes van de PvdA. Ook de motieven van Diederik Samsom om de leider van de PvdA te blijven kwamen aan de orde.

Er werden veel onderwerpen besproken. Natuurlijk was de zorg een item. Samsom kreeg veel kritische vragen, ook van de aanwezige inwoners die langdurig ziek zijn en veel kosten maken. De positie van de allerarmsten in Nederland is de afgelopen tijd wat verbeterd. De PvdA heeft meer plannen om die verbeteringen door te zetten. Een andere belangrijk punt was de bijdrage van het rijk aan de kosten van de krimp. Moet het rijk bijvoorbeeld meebetalen aan het slopen van onverkoopbare panden en bedrijven? Samsom was hierover duidelijk: Het rijk heeft hier een rol in.

De PvdA-leider legde uit wat zijn drive is: De zorg voor de mensen die hulp nodig hebben, voor de langdurig zieken, voor vluchtelingen en voor mensen zonder werk of een beperking. Op 15 maart zijn er landelijke verkiezingen, maar eerst zijn er verkiezingen voor de lijsttrekker van de PvdA. We zullen zien wat de uitkomsten worden.