Een paar maanden in de coalitie

30 oktober 2022

We haalden dit voorjaar 2 zetels bij de verkiezingen voor Bronckhorst. We hadden op meer gehoopt. Maar veel partijen wilden met ons een college vormen. De onderhandelingen verliepen goed. Er is nu een college van GBB, CDA en PvdA. LINK Daar zijn we als fractie erg blij mee. Antoon Peppelman is onze wethouder.

Na de onderhandelingen over het college-akkoord   LINK trok dit college van Burgermeester en wethouders door de gemeente om de reactie en inbreng van de inwoners te horen. In de gemeenteraad van december worden de uitkomsten hiervan besproken en wordt het college-akkoord concreet.

De fractie draait goed. Johanna en Luuk zijn de twee raadsleden. Opkomende talenten Indy en Ilona zijn de commissieleden. Beiden hebben hun eerste speech in de raadscommissie al gehouden. Daarnaast zijn er nu twee fractievolgers die steeds aanschuiven en meepraten: Dick en Tommy.

De Raad heeft besluiten genomen over de grote lijnen van de begroting in 2023 en over de plannen met de sport-accomodaties. Op initiatief van de PvdA worden onze inwoners met een krappe beurs, nu alles duurder wordt, fors ondersteund, de hele raad heeft hier voor gestemd en dat is mooi.

En: je weet het: de fractie-vergaderingen zijn openbaar: Wees welkom als je eens wilt kijken hoe het gaat, of als je over bepaalde onderwerpen wilt meepraten: laat het ons weten!

Luuk Preijde / Fractievoorzitter