Fietsen door Wichmond en Vierakker

3 mei 2023

Op bezoek in Wichmond/Vierakker

Zaterdag 22 april hebben we met  bestuursleden van de dorpsbelangenorganisatie rond gefietst in deze dorpen. We hebben de locatie bekeken waar de flexwoningen gepland zijn. Jammer dat enkele mensen dit goede plan tegen houden.

We hebben de sportaccommodaties bekeken. Prima voor een klein dorp. Gelukkig liggen er nu zonnepanelen op het dak van de sporthal. Als extra inkomstenbron voor het sportcomplex en goed voor de bereikbaarheid is de mast van de telefoonprovider die er nog moet komen.  Om de kantine van de voetbal te kunnen clusteren met bijvoorbeeld dagopvang is het misschien weer net te ver buiten de kom. Maar op deze plek heeft ook niemand geluidsoverlast van de sport. Toch in de oude pastorie dat dorpshuis dan maar? Horeca, met uitzondering van het grand cafe bij Ludger, is er verder niet.

Veel winkels zijn er niet, wel een prima bakker!

We werden heel enthousiast van het schoolplein van het IKC, geweldig wat een uitstraling.

Diverse woningbouwlocaties hebben we gezien. We snappen dat mensen graag in Wichmond willen wonen. Wat een prachtige omgeving.

Een mooi kerkgebouw, wat daar in de toekomst nog mee moet/kan…zo beeldbepalend!

En dan natuurlijk nog de mooie oude boerderij ’t Spieker. Met robots voor voeren en melken en een boer die in is voor vernieuwende proeven.

We hebben gekeken naar de locaties waar Natuurmonumenten plannen heeft, het verkeer en nog veel meer…

Dank Josine, Ingrid en Jan voor het organiseren en de hartelijke ontvangst!