Mooie nieuwe plek voor de voedselbank…lees meer

20 februari 2023

Op zaterdag 11 februari opende de voedselbank Doetinchem e.o. haar uitgiftepunt in Zelhem. Nadat de voedselbank jaren lang aan de Dr. Grashuisstraat heeft gezeten, moest er gezocht worden naar een nieuwe locatie. Gelukkig heeft de voetbalvereniging ZZC ’20 haar kantine  als nieuw onderkomen voor de voedselbank en de kledingbank aangeboden.

Deze voormalige kantine had wel enig opknapwerk nodig. Voor het grootste deel is dit door vrijwilligers van voetbalvereniging ZZC’20 gedaan. Ook de gemeente Bronckhorst heeft meegedaan aan het geschikt maken van het pand. Na een toespraak van de voorzitter van de voedselbank en van ZZC’20 kon burgemeester Marianne Besselink het pand officieel openen.

Marianne benadrukte het belang van de voedselbank en de kledingbank in deze tijden met alsmaar stijgende prijzen voor energie en eerste levensbehoeften. Het pand werd op een ludieke manier geopend, Marianne schoot het pand open, een verwijzing naar het voetbalveld waar het nu zit. Helaas gaat het openschieten niet zo goed, dus de burgemeester nam haar toevlucht tot een andere sport, handbal, en opende de Voedsel- en Kledingbank met een geweldige worp.

Op de nieuwe locatie is al veel kleding voorhanden, inclusief schoenen,  voor iedereen en voor iedere leeftijd, alles voor een gering bedrag te koop.

Eem vrijwilliger die al heel lang betrokken is bij de voedsel – en kledingbank is Annie Peppelman, samen met anderen maakt zij het verschil voor mensen en gezinnen in nood!