Themacafé Bestaanszekerheid

6 november 2023

𝐓𝐡𝐞𝐦𝐚𝐜𝐚𝐟𝐞 𝐁𝐞𝐬𝐭𝐚𝐚𝐧𝐬𝐳𝐞𝐤𝐞𝐫𝐡𝐞𝐢𝐝

Bestaanszekerheid: het lijkt wel alsof elke partij het erover heeft in de aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen. Maar wat betekent het nou echt? Hoog tijd om dit onderwerp te onderzoeken. Daarom organiseren we op 13 november een themacafé over bestaanszekerheid.

Locatie: Streeckgenoten, Doetinchem, aanvang 20.00 uur. Kom je ook?

Het onderwerp van de avond wordt ingeleid door Martin Pragt en Kaylee Kruithof Kremer. Als ervaringsdeskundigen weten zij hoe het is om te leven met armoede, sociale uitsluiting en schulden en helpen zij in het dagelijks leven anderen. Martin Pragt zal de rest van de avond de discussie stimuleren en de aanwezigen uitdagen om innovatieve en haalbare oplossingen te bedenken.

Programma

Peter van Leeuwen vertelt over zijn werk als lid van de Commissie Sociaal Minimum, de landelijke adviescommissie die onderzoekt hoe huishoudens kunnen rondkomen en meedoen. Hoe gemeenten vanuit hun beleid de verbinding met de praktijk kunnen leggen, wordt toegelicht door Kim Houben. Zij is procesmanager bestaanszekerheid bij Divosa, de landelijke vereniging van managers in het sociaal domein. Steven Kroon is directeur van Mini Manna, een ‘sociale hulpwinkel’ in Doetinchem die op allerlei manieren werkt aan armoedebestrijding. Hij gaat in op de vraag: ‘Wat hebben mensen nodig?’

Tussendoor is er een optreden van Rocco Ostermann. Hij is bekend als schrijver van de column ‘De Buitenstaander’ en als muzikant bij diverse bands zoals Shaking Godspeed en Donnerwetter.

Het Themacafé Bestaanszekerheid is op maandagavond 13 november 2023 bij Streeckgenoot, Spinbaan 21a in Doetinchem. De toegang is gratis. De inloop is vanaf 19.30 uur, het programma start om 20.00 uur.

Het Themacafé Bestaanszekerheid wordt georganiseerd door de Achterhoekse afdelingen van GroenLinks en de Partij van de Arbeid.

Meer informatie? Neem contact op met [email protected]. Ook als vervoer (of de kosten ervan) een probleem vormen, kun je via dit mailadres vertrouwelijk contact opnemen.