Tweede thema-avond PvdA over Landbouw en Natuur op 9 december 2020.

20 november 2020

Tweede PvdA-thema-avond op 9 december over Landbouw en Natuur.

Als voorbereiding op de lokale verkiezingen van maart 2022 organiseert de PvdA in Bronckhorst, driethema-avonden over Landbouw en Natuur. De tweede bijeenkomst vindt plaats op woensdagavond 9 december vanaf 20.00 uur. U bent weer van harte welkom.

Op elk van de drie thema-avonden is er één spreker uitgenodigd. De eerste avond een spreker vanuit de ruimtelijke ordening van de gemeente. Het blijkt dat de gemeente, meer als gedacht, veel sturing kan geven aan een gewenste kwaliteit en inrichting van het landelijk gebied. De tweede avond is er een spreker van Natuurmonumenten uitgenodigd. De derde avond, in januari, zal er een spreker vanuit de Landbouw de actuele situatie doornemen. Er zal gediscussieerd worden om tot nieuwe standpunten voor de het verkiezingsprogramma van de PvdA Bronckhorst te komen.

Deze tweede thema avond, op 9 december, gaat over de gevolgen van de huidige vorm van agrarische bedrijfsvoering voor de kwaliteit van landschap en natuur. Hierover zal Udo Hassefras van Natuurmonumenten een toelichting geven. Hij zal zich toespitsen op de gevolgen voor de natuurgebieden in de gemeente Bronckhorst.

Alle leden van de PvdA en alle andere belangstellenden zijn van harte uitgenodigd om deel te nemen aan deze avond. Door de corona is deze avond alleen digitaal, via ZOOM, bij te wonen. Daarom is opgeven vooraf noodzakelijk via Dick Jolink