Werkbezoek Basteom

27 oktober 2022

Werkbezoek bij Basteom

Zaterdag 22 oktober hebben we een bezoek gebracht aan s.v. Basteom in Steenderen. We werden ontvangen door Henk Onstenk en Joop Heebink, de voorzitter en penningmeester. De accomodatie ziet er mooi en goed onderhouden uit. Er is veel door de leden zelf gedaan, zoals bijvoorbeeld de bouw van de kantine. Zo’n blokjesplafond heb ik nog niet eerder gezien 😊. Er is een keuken, een ontvangstruimte voor gasten, een verzorgingsruimte voor blessures die grenst aan de kleedkamer van het eerste team. En ook is er een wasruimte voor de kleding waar menig club jaloers op zal zijn. Ook de overige ruimtes, kleedkamers en bergingen zien er netjes uit. Een aantal jaren geleden is de veldverlichting vervangen door led veldverlichting. Deze kan in twee standen, training en competitie sterkte. Nu wordt er gekeken of er ook wat kan met zonnepanelen. Gebruik maken van de overbodige warmte van de Aviko zou ook een optie zijn, maar de regelgeving maakt dat op dit moment nog niet mogelijk. Basteom is een gezonde vereniging met heren, dames en jeugdteams. Ook is er een zaalvoetbalafdeling en een 7 tegen 7 competitie. Zorgen zijn er natuurlijk ook. De kosten voor energie rijzen de pan uit, dat was niet te voorzien. Daarnaast, en dat speelt bij veel verenigingen en instellingen, hoe krijgen en houden we genoeg vrijwilligers. Onze dank aan Basteom voor de ontvangst.

Johanna