5 maart 2018

De kernen in!

Na Hengelo en Vorden was zaterdag Steenderen aan de beurt.

Altijd fijn als mensen even de tijd willen nemen om met ons te praten over zaken die hen bezighouden. Allerlei onderwerpen kwamen voorbij.

Veel mensen gaven aan te gaan stemmen. Dat was een rode pvda-roos waard. Sommigen hadden nog geen keus gemaakt. Naast een goed gesprek wezen we deze inwoners op de stukjes in Contact en de stemwijzers van Bronckhorst en van de Gelderlander.

Bij de supermarkt en in de straten waren de onderwerpen heel verschillend, van het koelhuis van de Aviko tot het groenonderhoud in de wijk. Veel mensen waren tevreden over hoe het gaat in Steenderen, het wonen, de zorg en de sociale teams. Vervelend voor de inwoners van Steenderen is het verdwijnen van de pin-automaat. Misschien is er een oplossing mogelijk zoals in Zelhem, een soort vrijstaande blokkendoos op het plein met alleen een geld-automaat er in. We gaan het navragen.

Het was erg koud. Vorig jaar waren we ook in februari op bezoek in Steenderen. Toen konden we na afloop lekker buiten op het terras bij Heezen wat drinken. Nu was het binnen aangenaam , met koffie en een lekker stukje rookworst!