Door Johanna Bergervoet op 17 oktober 2014

Die hobby van ons…

Raadslid zijn is iets wat je doet naast je “gewone” baan. Het is erg interessant, de onderwerpen zijn heel verschillend. Bij alles wat we bespreken kijken we naar de gevolgen voor de inwoners van Bronckhorst en voor onze leefomgeving.

Maar op vrijdagavond wil je na een week met werk en vergaderen eigenlijk met de beide benen op de bank. Maar helaas, er is een bijeenkomst van de regionale PvdA in Doetinchem. Je hebt je een paar weken geleden aangemeld en ook al heb je niet veel trek : Je gaat! Je spreekt met je collega af vroeg weg te gaan.

En dan wordt het toch nog een boeiende avond. Je maakt kennis met collega’s uit andere Achterhoekse gemeentes. Je bespreekt onderwerpen waarvan je vindt dat die in het provinciaal verkiezingsprogramma moeten komen. Niet alleen over het doortrekken van wegen wordt gesproken of over werkgelegenheid. Er wordt ook gepraat over verbindingen tussen landbouw en de stad, bijvoorbeeld door braakliggende grond in te zetten voor het kweken van groenten.

Je overlegt welke thema’s je de komende tijd gaat bespreken. Natuurlijk scoort het sociaal domein hoog, maar ook nieuwe vormen van groepswonen of het slopen van lelijke panden….

Dan is er toch weer dat PvdA-gevoel: verantwoordelijk, betrokken en genuanceerd. Het is half 11 als we met een goed gevoel naar huis gaan. Het weekend is echt begonnen.

Johanna Bergervoet

Geboren in het buurtschap Wolfersveen, ben ik na mijn trouwen verhuisd naar het dorp Zelhem. Daar woon ik nog steeds met veel plezier. Onze kinderen zijn inmiddels volwassen en “uitgevlogen”. Ik werk drie dagen in de week als groepsleerkracht in het basisonderwijs in Doetinchem. Het raadswerk doe ik al veel jaren. De “traditionele” PvdA-waarden gelden

Meer over Johanna Bergervoet